برای دیدن محتوای سایت روی دکمه دسته بندی کلیک بفرمایید

دسته بندی

Breadcrumbs Image

تقویت جفت پا پریدن

🔍یکی از مشکلات عمده‌ای که خیلی از کودکان به خاطر پایین بودن هماهنگی حرکتی و تعادل باهاش درگیر هستن،مهارت جفت پا پریدن هست.

🚶🏻‍♀️در این کودکان معمولاً ترس از ارتفاع و سطوح بی‌ثبات(مثل تخته تعادل)هم وجود داره.
.
🙇🏻‍♂️این کودکان به خاطر وجود این مشکلات اغلب اعتماد به نفس پایینی دارن و حتی اگه توانایی انجام یه تمرین رو داشته باشند بازم از انجام درستش اجتناب میکنن و دچار استرس میشن.
.
💡در این مواقع بهترین راه حل اینه که در شروع کار،سختی و شدت هر تمرین رو به آسون‌ترین حد ممکن برسونیم و ذره ذره در حین انجام اون تمرین،سختی تمرین رو به نحوی که کودک متوجه نشه زیاد کنیم.
.
🤝اینجوری اضطرابش خیلی کمتر میشه،دیگه مقاومت نمیکنه و با تمرین ارتباط خیلی بهتری برقرار میکنه.
چون فکر میکنه از ابتدا تا پایان کار همه‌چی مثل لحظه‌ی شروع تمرین بوده و تغییری ایجاد نشده.در واقع یه جورایی سرش کلاه میره😉.
.
🔝در تمرین بالا وقتی من میبینم کودک برای جفت‌پا پریدن روی استپ جلویی ،از یک فاصله‌ی‌ نرمال،ترس داره،فاصله‌ی استپ‌ها رو به نزدیک‌ترین حد ممکنش میرسونم و هر بار که کودک بعد از جفت پا پریدن،پشتش به من هست ،یکم فاصله استپ‌ها رو بیشتر میکنم ،طوری که کودک متوجه این تغییر نشه.
.
✅اینطوری میشه سختی و چالش‌برانگیزی تمرین رو تا حد توانِ واقعیِ کودک پیش برد و به مرور در هر جلسه‌ی درمان،در شروع کار،از یک فاصله‌ی‌ بیشتر،کار رو آغاز کنیم.در این روند کودک هم کم‌کم مهارتش بالا میره و به خودباوری میرسه

(با کلیک روی کلمات کلیدی میتوانید اطلاعات بیشتر و کاملتری راجع به هر کدام از مطالب گفته شده را در قسمت مربوطه بیابید...)


فریده امیر احمدی

فریده امیر احمدی

توضیحات بیشتر

مشاهده نظرات

دیدگاه ارزشمند شما

لطفا فیلدهایی که با * مشخص شده است را پر کنید، آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی شود